تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 11:42
کد خبر: 286417

دل‌نوشته یک فعال فرهنگی برای حسن عباسی؛

همیشه استاد ...

صادق فرامرزی از فعالان فرهنگی کشور، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، دل‌نوشته‌ای به مناسبت اعلام حکم هفت ماه حبس برای حسن عباسی به جرم توهین به رئیس‌جمهور، منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق فرامرزی از فعالان فرهنگی کشور، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، دل‌نوشته‌ای به مناسبت اعلام حکم هفت ماه حبس برای حسن عباسی به جرم توهین به رئیس‌جمهور، منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

۱- مسعود فراستی در مورد آلفرد هیچکاک کتابی دارد با عنوان‌ همیشه استاد ،کتاب را نخوانده ام اما هیچکاک را دوست دارم، البته خیلی هم مهم نیست مهم همین استاد بودن هیچکاک است، یک فیلمساز کم انعطاف که چهل سال به یک شکل فیلم ساخته و فیلم هایش همه شبیه هم است اما همه شان را میشود دید و همان هیجان اولیه را درک کرد!

۲- شاید مهمترین خیانت دانشگاه به زندگی مان همین اجبار به خطاب کردن "استاد" بر دهها و صدها آدم قد و نیم قد در مدت چهارسال دانشجویی بود... وقتی این همه استاد داشته باشیم یعنی دیگر استاد امری نایاب که باید برای پیدا کردنش سالها وقت بگذاریم نیست، استاد یعنی یک سلسله مدارج طی شده و گذر از پل صراط چند کنکور!

۳- امروز حکم حبس حسن عباسی که خیلی ها دکتر خطابش میکنند صادر شد... حسن عباسی دکتر نیست و شاید به همین دلیل است که او را جز معدود اساتید طول و عرض زندگی ام میدانم! یک هیچکاک همیشه استاد که چندسال دوری از او و سخنرانی های پرهیاهویش و حتی زاویه پیدا کردن در خیلی از امور با او، باعث نمیشود تا حق استادی اش را فراموش کنم... یک مرد باشهامت که حرف های خنده دارش برای عوام همیشه بعد از چندسال محقق میشد، اما خب چه میشود گفت؟ آدمها دوست دارند از همه چیز سوژه خنده پیدا کنند!

۴- خیلی ها حسن عباسی را قدیس وار میپرستند و خیلی های دیگر او را نماد تحجر و خشونت و بیسوادی میپندارند... من در این دوگانه نمیگنجم و او را یک "استاد" میدانم، از معدود استادهای زندگی که به شاگردانش شک کردن را آموخت! در ترم اول قبولی دانشگاه تهران و میان هزاران تعریف و تمجید پلاستیکی که حواله مهمترین دانشگاه کشور میکنند هیچ چیز به اندازه یک استاد که آدمی را به شک بیاندازد و بگوید "حواست باشد اینجا خبرخاصی نیست!" ضروری نمی باشد... من همیشه شک کردن به عناوین بزرگ و دهان پر کن را از "بی عنوان دکترترین" استاد زندگی ام آموخته ام... او همیشه میخواست چریک تربیت کند و افسوس که در آرزویش چندان موفق نبود... همیشه استاد

همیشه استاد ...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top